Grievance Resolution Mechanism / Mekanisme Pengurusan Aduan

AFI is equipped with a formal grievance mechanism to ensure the company operations do not generate negative impacts. As such, any stakeholder is welcome to report concerns or issues through this form. Grievances can be submitted in English or Bahasa Malaysia. AFI carefully handles each case through the following steps:

AFI telah menyediakan mekanisma aduan secara rasmi untuk memastikan operasi syarikat tidak menimbulkan impak negatif. Oleh itu, pihak-pihak berkepentingan adalah terbuka untuk melaporkan aduan atau sebarang isu melalui borang ini. Aduan boleh dikemukakan dalam Bahasa Inggeris atau Bahasa Malaysia. AFI akan mengendalikan setiap kes berdasarkan langkah berikut:

  1. Receipt of the form
    Menerima borang aduan
  2. Verification of claims (including field visit, if required)
    Mengenal pasti tuntutan (termasuk lawatan ke lapangan sekiranya perlu)
  3. Development of an action plan to resolve verified claims
    Merangka pelan tindakan untuk kenalpasti penyelesaian tuntutan
  4. Implementation of the action plan
    Pelaksanaan pelan tindakan
  5. Case closure
    Penutupan kes

AFI is committed to manage steps 1 to 3 within a period of 30 working days. The stakeholder reporting the grievance will be involved at every stage of this process to ensure a successful resolution.

AFI komited untuk mengendalikan langkah 1 hingga 3 dalam tempoh 30 hari masa bekerja. Pihak berkepentingan yang membuat laporan aduan akan dilibatkan dalam setiap langkah proses untuk memastikan keberkesanan dalam penyelesaian.

error: Content is protected !!